TESTY


PYTAGORIÁDA


KLOKAN


MAKS


OLYMPIÁDA


PÍSOMKY


AKTIVITY


HLAVOLAMY


SPÄŤ


SKUPINOVÉ PRÁCE

    Pri skupinovej práci je dôležité rozdeliť žiakov najskôr do skupín. Najvýhodnejšie je, keď  delenie žiakov určí učiteľ tak,  aby:

    Každá skupina si na začiatku školského roka zvolí svojho vedúceho a hovorcu. Vedúci skupiny organizuje činnosť práce, t. j. napríklad rozdeľuje, kto bude danú úlohu počítať, keď je treba niekomu pomôcť, určí mu pomocníka, alebo mu sám pomáha. Hovorca preberá od vyučujúceho všetky materiály pre prácu. Ak sa pri riešení úloh v skupine vyskytne problém, ktorý nevie riešiť nikto zo skupiny, tak hovorca tlmočí problém ako otázku učiteľovi. Hovorca tiež informuje učiteľa, kedy skupina prácu skončila.

    V skupinovej práci zadávame žiakom riešiť súbory úloh na báze: votrelca, absentéra a tajničky. Treba dbať, aby počet úloh bol deliteľný počtom žiakov. Osvedčený počet v jednej skupine je  päť žiakov a desať úloh.

    Veľakrát skupiny medzi sebou súťažia.

Súťaženie

    Každá skupina, ktorá úlohy vyrieši v časovom limite, získa body, a to nasledovne:

najrýchlejšia skupina    

   5 bodov

druhá skupina    

   4 body

tretia skupina    

   3 body

štvrtá skupina    

   2 body

posledná skupina    

   1 bod

 

 

 

 

 

 

Ak skupina nedospeje k riešeniu, body nezískava. Súťaženie môže byť celoročné, prípadne polročné.

      Pracujeme dvomi formami skupinovej práce.

1) Všetky skupiny majú vyriešiť všetky úlohy. Žiaci si môžu prácu rozdeliť. Učiteľ ale nesmie zabudnúť skontrolovať, či boli všetky úlohy vyriešené. Práca trvá celú vyučovaciu hodinu.

2) Každá skupina rieši len jednu úlohu

Učiteľ rozhodne, ktorú úlohu bude riešiť ktorá skupina, pričom berie do úvahy zložitosť úlohy a schopnosti žiakov v skupinách. Stanoví sa čas na riešenie, napríklad 10 minút. Potom vedúci skupiny určí jedného žiaka, ktorý riešenie prezentuje pri tabuli (alebo určí dvoch žiakov, pričom jeden písal a druhý tlmočil). Pri prezentácii už žiadna skupina nepracuje na pôvodne zadanej úlohe, ale aktívne všetci počúvajú a následne kladú prezentujúcemu otázky.