TESTY


PYTAGORIÁDA


KLOKAN


MAKS


OLYMPIÁDA


PÍSOMKY


AKTIVITY


HLAVOLAMY


SPÄŤ

PROJEKTOVÉ PRÁCE

Pri prácach používame ešte viac pomôcok

   Na hodinách po prebratí učiva veľmi často robia žiaci rôzne projekty. Či sú to témy súvisiace s problematikou triedy, problémami školy alebo iné učiteľkami zadané témy, vždy sa spracujú a vystavia na nástenkách alebo sú opísané v článkoch v školskom časopise.

Pracujeme dvomi formami projektovej práce: 

  1. PRÁCA V SKUPINÁCH

    Po prebratí daného tematického celku učiteľ zadá tému projektu, napríklad 6. ročník – trojuholníky. Tiež určí čas na domáce spracovanie projektu, napríklad dva týždne. Žiaci pracujú v skupinách (rozdelenie viď v skupinovej práci). Podľa vlastnej fantázie, tvorivosti a možností urobia spracovanie na baliaci papier. Využívajú aj aktivity naučené sa na hodinách – votrelec, absentér, tajnička, tri vety, cinquan (hríbik), doplňovačky... Tiež spracujú základnú teóriu jednoduchou formou, môžu napísať aj vzorové riešenia niektorých úloh. Môžu čerpať námety z internetu, poukazovať na súvislosti s ostatnými predmetmi- zemepis, dejepis, chémia, fyzika... Techniky ktoré použijú závisia len od nich – písanie ručne, cez počítač, kreslenie, lepenie, fotografie, obrázky... Ak majú problém, hovorca ho tlmočí učiteľovi, ktorý im dá radu ako pracovať ďalej.

    Potom učiteľ určí dátum, kedy budú projekty prezentované na hodine. Prezentácia trvá celú vyučovaciu hodinu, prebiehajú búrlivé diskusie,  Projekty sú potom vystavené na určitú dobu v triede. 

  1. PRÁCA V DEVIATOM ROČNÍKU

    Žiaci sa sami rozdelia do skupín. Buď všetci pracujú vo dvojiciach, alebo v trojiciach, najviac štvoriciach. Učiteľ navrhne témy, vždy o niekoľko viac ako je počet skupín od piateho až po deviaty ročník: trojuholníky, štvoruholníky, priama a nepriama úmernosť, percentá, obsahy a obvody rovinných útvarov ...žiaci si vyberú jednu tému. Tiež určí čas na domáce spracovanie projektu. Projekt žiaci spracujú ako akýsi metodický list, formou učebnice - brožúry. Na titulnom liste uvedú tému projektu, školský rok, autorov, vyučujúceho. Na začiatku musí byť spracovaná teória. V ďalšej časti navrhnú vzorové vyriešené príklady, dajú aj niekoľko úloh na vyriešenie.  V poslednej časti spracujú tému odľahčujúcou formou, teda použijú aktivity naučené na hodinách – votrelec, absentér, tajnička, tri vety, cinquan (hríbik), doplňovačky, básničky...

Potom učiteľ určí dátum, kedy budú projekty prezentované na hodine.

 

   Niekedy naši žiaci pri projektových prácach vymyslia i veľmi pekné básničky. Jednu z nich si môžete aj prečítať.

 

KRUH A KRUŽNICA

 

Mýlite sa, ak si myslíte,
že kružnica je to, čo kruh.
Nie je to tak!
Kruh je len kružnicin verný druh.
Obaja však majú polomer,
označíme ho malým er.


Geometria nie je moja silná stránka,
usmieva sa na mňa rovná priamka.
Máme tri vzájomné polohy kružnice a priamky:
sečnica, dotyčnica, nesečnica,
z týchto polôh sa raduje každá kružnica.
Nechcel som Ťa rozčúliť.


Ale ani nezalezem!

Naučili sme sa hodnotu Ludolfovho čísla,
tá sa nám pri výpočte obvodu a obsahu zišla.
No najviac zo všetkého ma rozčúlil Thales,
pri výpočte s jeho kružnicou
by som mu najradšej povedala:
"Choď a niekam zalez!"
Aj toto som po čase prekonala,
pri výpočtoch s kruhom a kružnicou
som sa dobre zabávala.

Tu som sa už veľmi dobre zabávala.


                                                            Natália Medová