9. ROČNÍK – MONITOR 2006
1. Vypočítajte: 33 – 52 =
2. Riešte rovnicu: x + ( x – 14 ) = 350
3. Obvod obdĺžnika je
4. Marián dostal v 1. polroku z matematiky takéto známky: 1, 2, 1, 3, 1. Aký je priemer jeho známok z matematiky v 1. polroku?
6. Z 1 800 vyrobených
žiaroviek bolo 5 % chybných. Koľko vyrobených žiaroviek bolo bezchybných?
7. Tabuľka udáva hodnoty priamej úmernosti medzi x a y. Určte chýbajúce číslo v tabuľke.
x |
4 |
6 |
|
10 |
y |
2 |
3 |
4 |
5 |
9. Určte, koľko stupňov má najmenší vnútorný uhol trojuholníka ABC ak viete, že veľkosti jeho vnútorných uhlov sú v pomere α : b : g = 4 : 3 : 2
10. Vypočítajte a výsledok vyjadrite v základnom
tvare:
11. Súčet dvoch čísel je -10,5 a rozdiel týchto čísel je 3,5. Potom súčin týchto dvoch čísel je:
A. 24,5 B. 49 C. -49 D. -24,5
12. Podielom najmenšieho spoločného násobku a najväčšieho spoločného deliteľa čísel 150 a 90 je:
A.
60 B. 15 C. 42 D.
13. Útvar na obrázku je sieť kocky s objemom 8 cm3. Aký je obvod tohto útvaru?
A.
28 B.
14 C.
38 D.
56
14. Stavebný pozemok s rozmermi 110 x
A.
140 B. 70 C. 35 D.
22
15. V žrebovacom zariadení sú štartovné čísla od 1 do 20. Aká je pravdepodobnosť, že si prvý žrebujúci pretekár v zjazdovom lyžovaní vyžrebuje štartovné číslo menšie ako 6?
A.
B.
C.
D.
16. Valec má objem
A.
17. Riešením lineárnej nerovnice 7x + 10 > 12x – 55 sú všetky čísla, pre ktoré platí:
A. x < 13 B. x > 13 C. x < – 13 D. x > –13
18. Osem nákladných áut odvezie na skládku za 5 pracovných dní 2 400 vriec komunálneho odpadu. O koľko viac vriec odpadu odvezie 7 áut za 7 dní?
A. o 980 B. o 540 C. o 2 940 D. o 420
19. Obdĺžnik PQRS je rozdelený na dva
podobné obdĺžniky O1 a O2. Veľkosti menších strán týchto obdĺžnikov sú
A.
72 cm2 B. 54 cm2 C. nedá sa určiť D.
90 cm2
20. Určte, akú časť obsahu štvorca ABCD tvorí obsah trojuholníka AEF na obrázku.
A. B.
C.
D.
21. Plán televízneho štúdia je zhotovený
v mierke 1 : 150. Na pláne má štúdio v tvare obdĺžnika rozmery
A.
24 030 Sk B. 11 748 Sk C.
19 224 Sk D. 5 874 Sk
22. Trojuholník AED a rovnobežník EBCD na
obrázku majú rovnaký obsah. Dĺžka strany DC je
A.
90 B. 113 C. 135 D. 450
23.
Vypočítajte hodnotu výrazu ( 3a – ab ), ak a = –5, b = –0,5.
A.
–1,8 B.
–4,5 C. –17,5 D. –1,3
24. Žiaci majú vyučovanie od 8°° do 123°. Medzi vyučovacími hodinami je jedna 15-minútová a tri 10-minútové prestávky. Koľko percent vyučovania tvoria prestávky?
A.
16, B. 22,5 C. 6 D. 45
25.
Riešte rovnicu:
A.
x = –7 B. x = 7 C. x = 13 D. x = 2
26. Vo vrecúšku sú farebné guľky. Jedna tretina z nich je modrá, jedna šestina je biela, päť dvanástin je žltých a zvyšných 10guličiek je červenej farby. Koľko žltých guliek je vo vrecúšku?
A. 20 B.
40 C. 50 D. 120
27. Z daného vzorca vyjadrite neznámu c:
a : b = ( b + c ) : b
A.
c = a – b B. c = a + b C. c = 1 – b D.
28. Do kruhovej striebornej medaile
s priemerom
A.
28,5 cm2 B. 78,5 cm2 C. 50 cm2 D. 10 cm2
29. Tomáš má štyri futbalové dresy: červený, modrý, biely a zelený. Koľkými spôsobmi ich môže Tomáš poukladať na policu vedľa seba tak, aby červený a modrý boli susedné?
A. 24 B.12 C. 8 D. 6
30. Dve kružnice s polomermi
A. majú práve 1 spoločný bod B. majú práve dva spoločné body
C. majú viac ako
2 spoločné body D. nemajú žiaden spoločný bod